Handelsbetingelser

   

Generelle oplysninger
Tessebølle Får og Uld
CVR-nr. 20581379 (Gårdejer Helge Schmidt)

Daglig leder: Birgit Schmidt
Adresse Gunderupvej 6, Tessebølle, 4681 Herfølge, Danmark
Mailadresse: tesseuld@tesseuld.dk
Telefonnummer: 21678281

Web-adresse: www.tesseuld.dk

Bank: Nordea, reg. nr. 2124, konto nr. 5906 878 846

Bestilling af varer

Varer kan bestilles i webshoppen www.tesseuld.dk

Faktura adresse og evt. alternativ leveringsadresse indtastes så varerne sendes til den korrekte adresse. Kundekartotek er en valgfri mulighed. Når man bestiller varer kan man oprettes som kunde, og følgende personlige oplysninger bedes indtastet i skemaet:

*Navn

*Adresse

*Telefonnummer

*E-mailadresse

Man skal angive et password som skal bruges hver gang der logges på www.tesseuld.dk. Hvis man glemmer sit password er der mulighed for at få et nyt ved at følge vejledningen.

Bestilling via e-mail er naturligvis også velkommen.

Priser:

Alle priser i webshoppen er opgivet i DKK og inkl. 25 % moms ved salg i Danmark og Sverige. Ved salg til øvrigt udland: Kontakt os venligst.

Betaling

Der kan betales med de fleste betalingskort i butikken.

Vi tager ikke kortgebyrer.
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.  
Hvis der skal betales med ViaBill kræver det at kunden har aftale med ViaBill.

Ordrebekræftelse

Når bestillingen er gennemført sendes en ordrebekræftelse pr. e-mail til kundens opgivne e-mail adresse.

Fragt og levering

Varerne sendes med GLS, enten til en GLS pakkeshop for 50 DKK eller til kundens privaradresse/til alternativ leveringsadresse for 75 DKK. Fragt til Sverige: 110 DKK.

Forsendelse til pakkeshop gratis ved køb over 600 DKK i Danmark.

Bestilte lagervarer sendes så hurtigt som muligt og senest 3 arbejdsdage efter registrering af betaling.Ved specialbestillinger er leveringstiden efter nærmere aftale. Vi tager forbehold for udsolgte varer, trykfejl, stavefejl, leveranceændringer fra vore leverandører samt forsinkelser som Tessebølle Får og Uld ikke kan kontrollere.

Modtagelse af varen

Kunden bedes straks efter modtagelsen kontrollere at forsendelsen er i overensstemmelse med det bestilte, og at varerne er uden umiddelbart synlige fejl. Ved uoverensstemmelser og/eller fejl bedes kunden hurtigst muligt kontakte butikken pr. e-mail eller telefon

Fortrydelsesret

Der er 14 dages returret på de købte varer. Hvis man fortryder købet, kan man

*Tilbagesende den ubrugte vare (f.eks. ved forkert størrelse eller farve)

*Nægte modtagelse af varen. GLS returnerer forsendelsen til Tessebølle Får og Uld

*Returnere varen ved fremmøde på vores adresse

Varerne bedes returneret i væsentlig samme stand og mængde som modtaget. Fakturanummer, eller hvis muligt en fakturakopi bedes vedlagt.Varerne returneres til butikkens postadresse. Når varerne er modtaget retur og godkendt, refunderes købsprisen til kundens konto indenfor få dage. Omkostninger til returnering afholdes af kunden.

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.  
 
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til tesseuld@tesseuld.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

 

Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
 
 

Varen sendes til:

Tessebølle Får og Uld, Gunderupvej 6, Tessebølle, 4681 Herfølge, Danmark
 
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

 

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

 

Varen sendes til:

Tessebølle Får og Uld, Gunderupvej 6, Tessebølle, 4681 Herfølge, Danmark
 
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.  
 

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.  

Personoplysningerne registreres hos Tessebølle Får og Uld og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  
Den dataansvarlige på www.tesseuld.dk er Birgit Sjøgren Schmidt.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: tesseuld@tesseuld.dk

 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Birgit Sjøgren Schmidt. Hvis der ikke kan findes en løsning kan kunden klage til Ombudsmanden. 
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

 

 


 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 1. april 2022