Handelsbetingelser

   

Generelle oplysninger
Tessebølle Får og Uld
CVR-nr. 20581379 (Gårdejer Helge Schmidt) - Enkeltmandsvirksomhed

Daglig leder: Birgit Sjøgren Schmidt

Bank: Nordea, reg. nr. 2124, konto nr. 5906 878 846

Bestilling af varer

Varer kan bestilles i webshoppen www.tesseuld.dk

Faktura adresse og evt. alternativ leveringsadresse indtastes så varerne sendes til den korrekte adresse. Kundekartotek er en valgfri mulighed. Når man bestiller varer kan man oprettes som kunde, og følgende personlige oplysninger bedes indtastet i skemaet:

*Navn

*Adresse

*Telefonnummer

*E-mailadresse

Man skal angive et password som skal bruges hver gang der logges på www.tesseuld.dk. Hvis man glemmer sit password er der mulighed for at få et nyt ved at følge vejledningen.

Bestilling via e-mail er naturligvis også velkommen.

Priser:

Alle priser i webshoppen er opgivet i DKK og inkl. 25 % moms ved salg i Danmark, Sverige, Norge og Finland. Ved salg til øvrigt udland: Kontakt os venligst.

Betaling

Der kan betales med MobilePay, Dankort, VISA- og Mastercard i butikken. Beløbet reserveres indtil betaling finder sted.

Reservation af beløb

Betaler du med internationale betalingskort reserveres beløbet ved bestillingen.

Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil 

1) Vi trækker beløbet når vi sender varen eller

2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder

Du kan læse mere om reglerne hos din kortudsteder.

Vi tager ikke kortgebyrer.

Hvis der skal betales med ViaBill kræver det at kunden har aftale med ViaBill. Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse samme dato hver måned. Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill. Læs mere her: https://viabill.com/dk/legal/viabill

Ordrebekræftelse

Når bestillingen er gennemført sendes en ordrebekræftelse pr. e-mail til kundens opgivne e-mail adresse.

Fragt og levering

Varerne sendes med GLS, enten til en GLS pakkeshop for 50 DKK eller til kundens privatadresse/til alternativ leveringsadresse for 75 DKK. Fragt til Sverige: 110 DKK. Forsendelse til pakkeshop gratis ved køb over 600 DKK i Danmark.

Varer til Norge og Finland sendes med PostNord. Fragt til Norge og Finland efter PostNords tariffer.

Leveringstid i Danmark 2-5 arbejdsdage. Leveringstid i Sverige, Norge og Finland 3-8 dage. Bestilte lagervarer sendes så hurtigt som muligt og senest 3 arbejdsdage efter registrering af betaling.Ved specialbestillinger er leveringstiden efter nærmere aftale. 

Modtagelse af varen 

Kunden bedes straks efter modtagelsen kontrollere at forsendelsen er i overensstemmelse med det bestilte, og at varerne er uden umiddelbart synlige fejl. Ved uoverensstemmelser og/eller fejl bedes kunden hurtigst muligt kontakte butikken pr. e-mail eller telefon.

Fortrydelsesret

Der er 14 dages returret på de købte varer. Hvis man fortryder købet, kan man

*Tilbagesende varen

*Nægte modtagelse af varen. GLS returnerer forsendelsen til Tessebølle Får og Uld

*Returnere varen ved fremmøde på vores adresse

Varerne bedes returneret i væsentlig samme stand og mængde som modtaget. Fakturanummer, eller hvis muligt en fakturakopi bedes vedlagt. Varerne returneres til butikkens postadresse. Omkostninger til returnering afholdes af kunden.

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.  
 
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til tesseuld@tesseuld.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende en eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af købet.

Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Varens stand når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi.

 Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. Vi refunderer alle  betalinger fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om , at du vil fortryde aftalen. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet. Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:

Tessebølle Får og Uld, Gunderupvej 6, Tessebølle, 4681 Herfølge, Danmark
 
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

 

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

 

Varen sendes til:

Tessebølle Får og Uld, Gunderupvej 6, Tessebølle, 4681 Herfølge, Danmark
 
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.  
 

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.  

Personoplysningerne registreres hos Tessebølle Får og Uld (Gårdejer Helge Schmidt) og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  
Den dataansvarlige på www.tesseuld.dk er Gårdejer Helge Schmidt.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: tesseuld@tesseuld.dk

 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Birgit Sjøgren Schmidt på e-mail: tesseuld@tesseuld.dk

Hvis der ikke kan findes en løsning kan du klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus: www.kpo.naevnneshus.dk

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.100 kr og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du har handlet på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket - uanset beløbets størrelse. Læs mere her: https//www.emaerket.dk/gratis-sagsbehandling


Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

 

Standardfortrydelsesformular

 (Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:

Tessebølle Får og Uld

Gunderupvej 6

Tessebølle

4681 Herfølge

e-mail: tesseuld@tesseuld.dk

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

 

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Bestilt den:_____________________________________________________Modtaget den:_______________________________________________________________

 

Forbrugerens navn:_____________________________________________________________________________________________________________________________

Forbrugerens adresse:__________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

Forbrugerens underskrift_____________________________________________________________Dato:____________________________________________________-

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

 

 


 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 18. januar 2023